Със съдействието на:

Още един ден на Фотографски страсти (08.09.2013) - 09.09.2013 17:05:00

Фотоваканция продължава представянето на авторите нa идеи и техните проекти за конкурса „Да създадем заедно календар”. Някои от идеите наистина изискват да се отдели специално внимание за подготовката по заснемането им. Идеята на Лили Костова – „Мечтай” впечатлява с нестандартност, но нейната реализация е трудно осъществима в сегашните условия. Първоначалните идеи претърпяват известни промени…

 

В студио „Осмо изкуство” започна очакваният с голям интерес уъркшоп с ф.х. AFIAP Генко Петков – „Приказка за сътворението”, който по всичко личи, че ще бъде брилянтен по отношение на творческия замисъл и техническото изпълнение. Сериозно мислена до последния детайл, тази тема се очертава да ни предложи осъвременена по оригинален начин приказно-загадъчна версия на библейския оригинал. Не липсваха и обичайните закачки по вечния спор – Nikon илиCanon. Дали е по-канонично да си с „Канон” или е от значение името на отец Никон....

Промъквайки орлов папарашки поглед по посока на направените подготвителни снимки забелязах, че Бог Отец (в ролята – Тодор Личев)всъщност, държеше „Канон” този път…

 

Забързани в сгъстената програма от ежедневни снимки, присъстващите фотографи подминават сякаш незабелязано покрай чисто фундаментални въпроси относно теорията и практиката на снимане. Малко повече познания обаче никога не са излишни! Книгата на американската писателка Сюзън Зонтаг – „За фотографията”, преиздавана многократно на различни езици, само преди няколко дни отново се сдоби с поредното преиздание и на български език. Според Николай Трейман, представил официално на книгата, „теорията на фотографията събужда фотографското вдъхновение, прави човек да започне да снима по-задълбочено и смислено”.

 

А как снима унгарският фотограф Янош Ейферт в продължение на няколко десетилетия?

 

Фотограф, преподавател, писател, Янош Ейферт направи впечатляващо мултимедийно представяне на личното си творчество в студио „Осмо Изкуство”. По ирония на съдбата или не, своята първа награда в кариерата, той получава международна фотоизложба в Пловдив през далечната 1968 г. за снимка на един от най-известните изпълнители на пантомима, французинът Марсел Марсо. Фотографското изкуство на Янош застъпва наглед обикновена проблематика, но ни поднася техните отговори по начин, художествено и естетически съизмерим с големите световни постижения. Изчистените силуети и абстрактната визия често се налага, въпреки прецизната реалистика в повечето прецизно разработени детайли. Изчакахме послушно да бъдат отстранени възникналите технически проблеми, възпрепятстващи визуализацията и определено, нашето търпение си заслужаваше…

 

Вечерта ни представи и проекта Photo Cafeроден от любовта към пътуванията и фотографията споделена между Елена и Иван Масларови. Те ни представиха свои кадри от Санторини, което не е в Италия... А повече за случващото се на Фотоваканция може да търсите и на http://photocafe.pro/ .

 

Aвтор на текста: Румяна Александрова